Zgodbe

O INFLUENCERJIH (VPLIVNEŽIH)

Razlog tega pisanja je članek o vplivnežih v časniku Dnevnik, ki se navezuje na oddajo TV SLO o vplivnežih. Članku manjka nekaj nivojev, zato jih dobrohotno dodajam.

1. Vsi smo vplivneži
Brez izjeme. Eni vplivamo na najbližje (družina, sorodniki, prijatelji), drugi vplivamo na ljudi, ki jih ne poznamo, nekateri vplivamo lokalno, drugi globalno. Politiki so vplivneži, ker lahko vplivajo na potek določenih dogodkov, na sprejetje določenih odločitev. Natakarji vplivajo na tisoče ljudi dnevno, kaj bomo jedli za kosilo in če bomo po kosilu spili kavo. Ustvarjalci vsebin na družbenih omrežjih so vplivneži, ker vplivajo na obnašanje sledilcev.

2. Nihče ni vplivnež
Če tega ne želimo. Boštjan Napotnik Napo je moj vplivnež. Objavil je par receptov, ki jih uporabljam, recimo kruh z levo roko pečem po njegovem receptu. Torej vpliva name. Moja najdražja ne uporablja njegovih receptov, torej zanjo ni vplivnež. Uporablja pa recepte od Valentine Smej Novak, v tem primeru je Valentina njen vplivnež, ni pa moj. Ciril Komotar v mojem svetu ni vplivnež, ker me avtomobili ne zanimajo toliko, da bi spremljal njegovo vsebino. A ne glede na moj svet, Ciril vpliva na mojega prijatelja, ki požira njegove objave. Za mojega prijatelja je Ciril vplivnež, zame je Ciril le oseba, ki izjemno obvlada svoj posel.

3. Težava ni vpliv, temveč denar
Težava, zaradi česar so tako imenovani vplivneži na tapeti, ni to, da objavljajo svoje vsebine, temveč to, da so podjetni. In to, da so označeni kot “vplivneži”. A niso se sami označili, mediji in korporacije so jih. Lea Filipovič (Lepa Afna) je podjetna. In vplivna v svoji ciljni skupini. Lea prepriča tisoč ljudi, da se pojavijo na njenem dogodku. Tudi Jadranka Juras je vplivna v svoji ciljni skupini in prepriča tisoč ljudi, da se pojavijo na njenem koncertu. To, da Jadranka Juras ne razume, kaj Lea počne, je isto, kot moj sosed iz vasi ne razume, kaj počne Jadranka Juras. In moj sosed iz vasi je prav tako vplivnež. Ker vpliva na odločitev tisoč vaščanov, kateri les uporabiti za strukturo nadstreška, katerega za teraso pred hišo, kdaj graditi in kje kaj kupiti.

4. Biti vplivnež ni poklic
Vsi pravi vplivneži niso vplivneži po poklicu. To so večinoma že podjetniki, ki so (vsaj v Sloveniji) snemalci, montažerji, vizažisti, voditelji, tonski tehniki, programerji, prodajalci, scenaristi, scenografisti, kostumografi, vse v enem. Po končnem izdelku se Ciril in Lea ne razlikujeta od televizije. Oba sta informativna, zabavna, prijetna in karizmatična in proizvajata video vsebino. Res, da je denarja manj, kot na televiziji, ljudi, vpletenih v produkcijo, je manj, medij ni TV, temveč internet, bolj konkretno družbena omrežja. A izdelek je video vsebina, ki je gledljiva. Večkrat. Predvsem je pa pozitivna.

5. Niso vsi vplivneži vplivni
Ja, res je. Niso. Marsikdo prikroji podatke, da bi se prikazal v boljši luči, kot je. Marsikateri “vplivnež” se želi prodati in marsikdo jih ne potrebuje. A tudi v “tradicionalnem” poslu je tega ogromno. V politiki še več. Tako imenovani vplivneži niso v tem primeru nič posebnega. Trg bo naredil svoje. Podjetja, ki sodelujejo z njimi, so vedno glasnejša, ko gre za rezultate. A najem ustvarjalcev vsebin na družbenih omrežjih (ker, v resnici, je to običajni najem storitve) je samo druga oblika celebrity endorsementa, kot ga dela recimo Nespresso, ki je najel Georgea Clooneya.

6. Ja, ampak George Clooney je igralec, ki so ga najeli, tile vplivneži niso pa nič druga kot vplivneži
To je popolnoma nepomembno vprašanje. Koga briga. Vsaka oseba nosi s sabo svoje vrednote in ponuja svojo vsebino. Podjetja se na osnovi tega odločajo, koga bodo najela, če sploh. Sicer je pa na vaši mizi pomembnejše vprašanje od tega in to vprašanje se glasi:
Na koga ste vi danes pozitivno vplivali?

Povezave:
Boštjan Napotnik Napo
Valentina Smej Novak
Ciril Komotar
Lea Filipovič
Jadranka Juras
Nespresso z Georgeom Clooneyem

Pomembno:
Z Boštjanom, Valentino, Leo in Jadranko se poznamo osebno.
S Cirilom in Georgeom se ne poznamo osebno.
Ne pijem kave Nespresso.
Naročen sem na sobotni Dnevnik.